איך בוחרים עגלה לתינוק?

רכישת עגלת תינוק כל המידע שחשוב לדעת

אחת הרכישות הכי חשובות של הורים טריים, היא רכישת עגלת תינוק. עגלה היא למעשה הפריט עם זמן השימוש הכי ארוך, כשסקרים מראים שמרבית ההורים נוהגים להשתמש בעגלה לתינוק מגיל לידה ועד גיל שנתיים וחצי, וחלק אף עד גיל 3! לכן, בחירת עגלה לתינוק דורשת מחשבה לעומק על מנת לבצע את הרכישה המוצלחת ביותר עבורכם ועבור התינוק שלכם.

 

בשביל שלא תעבדו קשה מדי, ריכזנו עבורכם את השאלות והפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם כשבוחרים עגלות תינוק מומלצות, ואנחנו בטוחים שבסוף מאמר זה, תהיו קצת יותר מגובשים על סוג העגלה שאתם רוצים וצריכים.

לפני הכל – מה הצרכים שלכם?

 

טרם בחינת עגלות התינוק שיש בשוק, נסו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות כדי לקבל כיוון כללי מהיכן להתחיל עם המבחר העצום של עשרות סוגי העגלות שיש כרגע:

 

  • האם המשתמש העיקרי בעגלה יהיה אישה, גבר, אולי סבתא או מטפלת?
  • מה הגובה של המשתמש העיקרי בעגלה והאם ישנם הפרשי גובה גדולים בין בן הזוג? עגלה שנוחה לאדם בגובה 1.60 מטר לא נוחה לאדם בגובה 1.90 מ' ולכן חשוב לבחור עגלה עם ידית מתכווננת.
  • היכן ישתמשו בעגלה – האם אתם גרים בסביבה עירונית עם שבילים וכבישים סלולים ונוחים, או במושב או סביבה כפרית עם דרכים משובשות שדורשות עגלה עם גלגלים יותר מסיביים?
  • האם יש ילדים נוספים בבית? האם אתם מתכננים להביא לעולם ילדים נוספים?

 

במידה ומדובר על עגלה לילד ראשון מומלץ להשקיע בעגלה איכותית מחומרים חזקים ומותג מוכר עם אחריות, כדי שתלווה אתכם למספר שנים ותוכל לעבור מילד לילד. עגלת תינוק ממותגת אולי תעלה קצת יותר, אבל תוכלו לראות הבדל בפלסטיקה, באיכות ועובי הריפוד, בנוחות הקיפול ובפונקציונליות של העגלה, לעומת עגלות זולות ופשוטות. במקרה הזה – מה שעולה בזול עולה ביוקר, ועדיף להשקיע קצת יותר כדי לבחור עגלה שתשמש אתכם לאורך שנים רבות.

 

לפניכם מספר פרמטרים נוספים שחשוב לבדוק כשבוחרים עגלה לתינוק. מומלץ להכין רשימה של כל סעיף, ואז תדעו כיוון כללי של סוג העגלה שאתם צריכים.

 

עגלה עם אמבטיה או עגלה נשכבת?

 

הורים רבים מתלבטים בעת רכישת עגלה אם כדאי לרכוש עגלת תינוק עם אמבטיה קשיחה, אמבטיה רכה או האם עגלה שנשכבת מספיק טובה עבור הצרכים שלכם. בואו נתחיל ונאמר שאין חובה בעגלה עם סל שכיבה נפרד. תראו איך גידלו אותנו ויצאנו בסדר גמור!

 

כן חשוב שתהיה אפשרות לתינוק לשכב כשהרגליים שלו ישרות יחסית, היות וגם בזוית של 170 מעלות יהיה לו נוח. אמבטיה קשיחה לעגלת תינוק מומלצת בעיקר במצבים בהם בכוונתכם לשהות שעות רבות מחוץ לבית עם התינוק (כמו למשל סופי שבוע אצל ההורים), או אם התינוק צפוי להיוולד בחודשי החורף או הסתיו ותאלצו לטייל איתו בחוץ, אז במצב כזה אמבטיה קשיחה תוכל לתת לו הגנה ונוחות בשינה.

 

עם זאת, מבחינת קיפול וקומפקטיות באחסון – בהחלט יותר נוח להתנהל עם עגלה שהמושב שלה נשכב לשכיבה כמעט מלאה. כמו כן, מומלץ לבחור במושב טיולון עם אפשרות ליישור הרגליים ולא זוית קבועה כמו בסלקל, כפי שקורה במרבית העגלות החדשות יחסית.

 

עגלה עם ידית מתהפכת? עגלה עם פנים כלפי ההורים או כלפי חוץ?

 

יש הורים שבטוחים שהאפשרות לטייל עם הפנים של התינוק לכיוון ההורים ולא כלפי חוץ היא קריטית, אך זה ממש לא חשוב מאחר ומגיל 4 חודשים בערך התינוק יתעניין יותר במה שיש בחוץ ולא בהוריו. עוד חשוב לזכור, שמצב של ידית מתהפכת ישפיע לרוב על גודל קיפול העגלה.

 

ידית אחת או שתי ידיות – ידיות העגלה של מרבית העגלות שיש כיום בשוק הן מאוד נוחות לשימוש, וזה לא משמעותי במיוחד.

 

משקל עגלת תינוק

 

אחד הפרמטרים הכי חשובים. הורים רבים, בעיקר בילד הראשון, מתפתים לרכוש עגלות יוקרתיות, מפוארות וכבדות שאחרי מספר חודשים מתגלות כעגלות לא פרקטיות ולא נוחות. כמובן שיש את ההתלהבות של ההתחלה מהעגלה, אבל כשמגיעים לשלב הטיולון שבו שהתינוק מעלה במשקלו בסביבות גיל חצי שנה וכשהטיולים החוצה מתרבים, הורים רבים מוצאים את עצמם רוכשים עגלת טיולון קלה, פשוטה וזולה כי הם מגלים שזה מסורבל להסתובב עם עגלה ששוקלת 10-15 ק"ג שמצריכה מספר פעולות בשביל קיפול גדול והשימוש הופך ליותר אינטנסיבי.

 

מומלץ לבחור עגלת תינוק איכותית שבמצב טיולון שוקלת עד 8-9 ק"ג, אחרת, תוכלו למצוא ביד 2, עשרות עגלות כאלה במצב חדש לגמרי של הורים שלא טרחו לבדוק את הדברים הללו מראש.

 

גלגלים לעגלה

 

נושא הגלגלים הוא בעל חשיבות די רבה. כדאי שתבחרו עגלה בהתאם לצרכי השטח – אם אתם חובבי טיולים בטבע, או גרים ביישוב כפרי, מומלץ לבחור בגלגלים גדולים יותר שיאפשרו לכם עבירות וניווט טובים יותר. במידה ואתם גרים בסביבה עירונית ומתכננים על טיולים לפארק, לגינה וכד', גם כל עגלה סטנדרטית תתאים.

 

מומלץ לבדוק את יכולת הניווט של העגלה בחנות עם תיק כבד או מוצרים במשקל 10 ק"ג, שהם שווי ערך למשקל של תינוק בן כשנה, ולבחון אם עדיין העגלה מנווטת בקלות וביעילות.

 

סל לעגלה

 

ככל שהסל בתחתית העגלה יותר גדול ונגיש, הרי זה משובח! הסל בעגלה יהיה החבר הכי טוב שלכם וישמש לנשיאת המנשא לתינוק שהוא פריט חובה בכל יציאה מהבית, שתיה, צעצועים, תיק, קניות.

 

סלקל תואם

 

מרבית העגלות היום מאפשרות לחבר סלקל על שלדת העגלה באמצעות מתאם. בתכלס, זה לא הפרמטר הכי קריטי, זה נוח אם התינוק ישן ואתם לא רוצים להעיר אותו לסיבוב קצר, אך באופן כללי, לא בריר לתינוק לשבת לאורך זמן בסלקל וזה גם לא הכי נוח להם בד"כ, אבל זה נוח כשיש אופציה שכזו ושוב, לא מהותי.

 

נעילה אוטומטית לעגלה בקיפול

 

אחד הדברים הקטנים שיהפכו את החיים שלכם עם העגלה לנוחים או לא. ודאו שיש אבזם או משהו שיאפשר לכם לנעול את העגלה כשהיא מקופלת על מנת שהיא לא תפתח כשתרצו להרים אותה.

 

נוחות קיפול לעגלה קיפול גדול או קטן

 

כמובן שתמיד עדיף עגלה שמתקפלת בצורה קומפקטית קטנה ואז תוכלו לשאת אותה אתכם לכל מקום גם באוטובוס, גם בטיולים וכו'.

 

זוית ישיבה וזוית שכיבה

 

הפרמטר של זוית הישיבה בטיולון דווקא די משמעותי, היות ובעגלות רבות זוית הישיבה היא כ-110-130 מעלות- מצב שאינו נוח עבור התינוק כאשר הוא מתחיל לשבת, ואינו יכול עדיין להחזיק את הגב שלו בצורה יציבה ואז נוצר מצב שהוא ישוב ב"חצי שכיבה". זה פחות נוח גם כשהם רוצים לאכול ולכן עדיף לבחור טיולון עם מושב בזווית של 100-110 מעלות – כלומר ישיבה ישרה.
ונושא אחרון שהוא די חשוב – יציבות העגלה.

 

קחו אתכם תיק במשקל של 5 קילו בערך, תלו אותו על גבי הידית. במידה והעגלה יציבה מספיק היא לא תתהפך. באותה מידה היא עלולה להתהפך אחורה כשהתינוק יעמוד על המושב או כשתוציאו אותו מהעגלה.