אייפון 12: כבר בישראל אתם מוכנים?

כלבהתאם לתחזיות ב-17.12.2020 הגיעה לארץ נבחרת של 4 מכשירים חדשים של אייפון 12, שאפשריים לרכישה אצל הספקים הגדולים. כמה זה יעלה לכם, אצל מי אפשר להזמין והאם כדאי? כל התשובות לפניכם

אז נתחיל במחירים לדגמים השונים: האייפון מיני 12 הקומפקטי יעלה החל מ-3,090 ₪ לגרסת 64 ג'יגה, אייפון 12 יעלה החל מ-3,490 לגרסת 64 ג'יגה, אייפון 12 פרו יעלה החל מ-4,190 ₪ לגרסת 128 ג'יגה והדגם היקר ביותר הוא אייפון 12 פרו מקס שיעלה החל מ-4,590 לגרסת 128 ג'יגה.

 

מי שהכריזו שהמכשירים יהיו אצלם החל מאמצע דצמבר הם: דינמיקה, KSP, מחסני חשמל, iStore ו-iDigital

 

 

לקנות או לא לקנות?

 

האייפון 12 מגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ’, אבל הוא די דומה בגודלו לאייפון 11, המסך הפעם כולל ציפוי מגן חדש (Ceramic Shield) שמגן מפני נפילות, אבל לא בפני שריטות. בדגמים של אייפון 12 משולבים מסכים מסוג OLED בכל הדגמים, והם מבטיחים רמות של בהירות וניגודיות גבוהות. דגש מיוחד נשים על מערכת השבבים החדשה Apple A14 Bionic, המשלבת 6 ליבות עיבוד ו-4 ליבות גרפיות, לצד מעבד ML חדש וחזק שמנצח את המתחרים. בנוסף, אפל שדרגה גם את קטגוריית הצילום במכשירים החדשים שלה, כשדגם ה-iPhone 12 Pro Max הוא המתקדם ביותר ומגיע עם 3 מצלמות בגבו, מצב צילום לילה לתמיכה בתמונות ווידאו, וחיישן LiDAR ששולט באור ומאפשר צילום בתנאי תאורה קשים.

 

מכשירי האייפון 12 תומכים כולם ברשת ה-G5, אבל צריך לקחת בחשבון שהפריסה של רשת ה-5G בישראל כרגע מאוד מוגבלת וכנראה שייקח עוד זמן עד שהיא תתרחב. אל תשכחו את מטען ה-MagSafe החדש שמאפשר טעינה מגנטית, ותצטרכו להשקיע עוד קצת כסף ברכישה שלו. האייפון 12 מצויד גם במעבד A14 Bionic שמביא לביצועים משופרים ודורש אנרגיה נמוכה.

 

בכל מקרה מדובר במכשיר חזק ואיכותי, למרות שקצב ריענון הנתונים במסך חלש יחסית, אם אתם מחכים הרבה זמן לשדרג או להחליף לאייפון, זה הזמן לעשות זאת. אם יש לכם אייפון 11, כדאי לכם לחכות להשקה של אייפון 13 שתביא איתה יותר חידושים והשמועות אומרות שסדרת האייפון 13 תגיע עם שדרוג משמעותי למצלמות הרחבות, הדגמים יהיו דקיקים יותר ועם חיי סוללה ארוכים יותר.

 

 

מה עוד קורה ב-2024 בחברת אפל?

 

האוזניות האלחוטיות של אייפון גם הן יושקו במהלך שנת 2024 לצד השקת אייפד חדש שיעבוד בטכנולוגיית ה-Mini LED. אוזניות ה-AirPods 3 יגיעו בעיצוב דומה לאוזניות ה-AirPods Pro הנוכחיות. מדובר בשני דגמים חדשים של אוזניות: אוזניות ספורט שמורכבות מחומרים קלים ונושמים, ואוזניות פרימיום איכותיות. שני הדגמים יכללו ביטול רעשים אקטיבי ועיצוב רטרו, ריפודי אוזניים מגנטיים עם התאמה אישית. בנוסף, אפל תשיק אוזניות אוברהד (Overhead) תחת השם AirPods Studio.

 

ומה חדש בגזרת המחשבים של אפל?

 

בסוף חודש יוני הצהירה אפל כי היא מפסיקה להשתמש במעבדי אינטל, ובמקומם היא תטמיע במחשביה שבבי ARM חדשים מייצור עצמי, שקיבלו את השם אפל סיליקון. לפי השמועות, אפל תטמיע במחשביה שבב A14X שיכלול 12 ליבות. ניתן לצפות שהמחשבים החדשים יהיו מהירים יותר ממחשבי אפל המבוססים על מעבדי אינטל ויציגו גם שיפור בחיי הסוללה.

 

המכשירים הראשונים שישודרגו הם מקבוק פרו בגודל 13.3 אינץ' (או יותר) ומקבוק אייר; יש הטוענים שאפל תשיק iMac עם מסך בגודל 24 אינץ', כתחליף לדגם בגודל 21.5 אינץ'.

 

נחכה בקוצר רוח ל-2024 והמכשירים שאפל עובדת עליהם